Linki przychodzące do witryny

Zdobywanie wartościowych linków = wysokie pozycje w Google

Linki z Social Media

Linkowanie to nic innego jak zamieszczenie linku na stronie A prowadzącej do strony B. Pozyskiwanie linków opiera się na szukaniu najlepszych miejsc, serwisów do zamieszczenia linków, które będą prowadziły do naszej strony. Im bardziej wartościowe linki, tym pozycjonowanie strony internetowej bardziej skuteczne. W kontekście pozycjonowania warto zadbać o to, aby zamieszczone linki były na serwisach podobnych tematycznie do naszego, a także aby były odpowiednio wartościowe i również często odwiedzane przez użytkowników.

Co to jest Social Media?

To inaczej media społecznościowe skupiające największą rzeszę użytkowników. Do platform social media zaliczamy m.in. Facebook (jeden z najpotężniejszych serwisów social media na świecie), Google Plus, YouTube oraz Twitter. Media społecznościowe umożliwiają dwukierunkową komunikację: użytkownik -> użytkownik, marka -> klient, klient -> marka. Każdy może wrzucić do social media materiały, skomentować, polecić, doradzić czy udostępnić dalej innym użytkownikom.

Linkowanie z Social Media

Dobrym rozwiązaniem, a zarazem miejscem do linkowania są Social Media. W nawiązaniu do powyższego akapitu social media są często odwiedzane przez użytkowników, linki do naszej strony są naturalne, a także serwisy typu social media są wartościowe i posiadają niezliczoną ilość dobrego contentu budowanego przez użytkowników.

Jak zabrać się za linkowanie w Social Media?

Rozwiązań pozyskiwania linków w Social Media jest wiele, ale omówimy tylko najkorzystniejsze i nie pochłaniające zbyt wiele cennego czasu.

1. FanPage

Warto zadbać w pierwszej kolejności o pojawienie się w social media tworząc własne odrębne strony wizytówkowe tzw. fanpage. Przykładowo na Facebooku, Google Plus oraz Pinterest możemy utworzyć dość szybko swój fanpage. Tego typu strona pozwoli nam na podzielenie się podstawowymi informacjami o naszej stronie, ofercie, usługach, działalności, a przy okazji będziemy mieli możliwość zamieszczenia odnośnika prowadzącego do strony.

Dodatkowo na tych stronach (fanpage) możemy prowadzić aktualności, czyli informować o nowych artykułach, promocjach czy innych istotnych informacjach związanych z naszą witryną. Takie rozważanie pozwala na szybsze zyskanie rozgłosu i ewentualne pozyskanie dodatkowych linków.

2. Profile social media

Użytkownik dołączając do platformy social media jest zazwyczaj zobowiązany do założenia konta. Jeśli chce publikować treści, wypowiadać się w tematach czy pisać posta niezbędna jest rejestracja w platformie. Znaczna część platform social media udostępnia możliwość dodanie swojej strony www. Warto o tym pamiętać, aby dodać link do domeny w profilu lub sygnaturze profilu.

Reasumując pozyskiwanie linków z Social Media może być łatwym oraz skutecznym rozwiązaniem do zróżnicowania profilu linkowego pozycjonowanej domeny. Ponadto to ciekawe rozwiązanie, dzięki któremu będziesz mógł kontaktować się ze swoimi klientami.

Sposoby pozyskiwania linków